תכנון התקנת מערכות השקיה

תכנון התקנת מערכות השקיה
 
במהלך תכנון גינות נוי , אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך הוא תכנון מערכת השקיה ודישון. מערכת השקיה ודישון היא המפתח לפריחה של גינת הנוי שלכם.
תכנון מערכת השקיה ודישון טובה הוא הגורם שישפיע על איכות הדשא ופריחתה של הצמחייה. תכנון מערכת השקיה ודישון חייב להיעשות באופן מדויק ומותאם לסוג גינת הנוי הספציפית, הצמחייה ותנאי השטח.

לייעוץ בנוגע למערכת השקיה אוטומטית חייגו: 
1-800-651010


מערכת השקיה ודישון טובה עבור גינות נוי תביא לפיזור נכון של מים ודשן על כל חלקי הגינה הזקוקים לכך. כיום רצוי שאותו תכנון מערכת השקיה ודישון יתייחס למערכות אוטומטיות הניתנות לתכנות מראש, על מנת להקל על בעלי אותה גינת נוי. רצוי שהפעלת המערכת תתבצע באופן אוטומטי הניתן לתכנות מראש.

תכנון מערכות השקיה צריך להתאים לנתוני שטח גינות הנוי , מקורות המים שלהן, גידולים וצמחייה המתוכננים לצמוח בהן, תנאי האקלים באותן אזורים של גינות הנוי, וכמובן התאמת מערכת השקיה ודישון לתקציב בעלי הגינות וליכולתם לתפעל מערכות השקיה ודישון מסוגים שונים - לכן, בבואנו להתקין מערכת השקיה, רצוי להיוועץ לפני כן עם מומחה לתכנון גינות, שיוכל להמליץ על הפתרון האידיאלי ביותר עבור גינת הנוי שלנו.

לפניכם השלבים השונים של תכנון מערכת השקיה עבור גינות נוי:

תכנון מערכת השקיה מתחיל עם זיהוי מקור המים הטוב ביותר עבור אותה גינת נוי , ולאחר מכן תכנון מערכת הפצת המים. שלב זה של תכנון מערכת השקיה מתייחס לאופן פריסת המערכת, תנאי השטח והאקלים ועוד.

תכנון ובחירת בקר ראשי - בעת תכנון מערכת השקיה ודישון , יש חשיבות רבה לתכנון ובחירת הבקר הראשי. בקר זה שולט על כמויות אספקת המים והדישון הנחוצים לאותה גינת נוי.

תכנון צנרת - כמובן שלתכנון הצנרת של מערכת השקיה יש משקל חשוב בתכנון. זהו החלק המוביל את הפצת המים, ויש להתאימו לצרכי ודרישות מבנה השטח של אותה גינת נוי, הן מבחינת סוג החומר ממנו עשויה הצנרת, והן מבחינת קוטר הצינורות.

תכנון מערך טפטפות - תכנון מערכת השקיה מחייב גם תכנון של מערך הטפטפות. מערך הטפטפות מהותי מבחינת המרווחים הדרושים בין הטפטפות בהתאמה לצמחייה באותה גינת נוי. גם תכנון קצב הטפטוף משתנה בין צמחייה לצמחייה.

תכנון מערכת השקיה בעידן הנוכחי מכיל גם את הטיפול בנושא דישון . כלומר, העברת דישון דרך מערכת ההשקיה. דישון אוטומטי אינו כורח המציאות - גינות נוי רבות אינן משתמשות בדישון אוטומטי , אך ללא ספק מערך משאבות דשן אוטומטיות נוח יותר לבעל הגינה, ותכנון נכון ומדויק אף יביא לגינה בעלת צמחייה שופעת ומרשימה יותר.

בעת תכנון מערכת דישון חשוב להקפיד על כל הפרטים כדי למנוע נזקים לקרקע, ולעיתים אף נזקי זיהום ומחלות. תכנון מערכת דישון בתוך מערכת השקיה של גינות נוי מחייבת אביזרי הגנה למניעת זרימה חוזרת. כמו כן, גם לאחר שלב התכנון וההקמה של מערכת השקיה ודישון , עדיין צריך להזמין ביקורת ממשרד הבריאות כדי לבדוק שההגנה למניעת זרימה חוזרת הותקנה היטב, ומונעת זרימה חוזרת של דשן אל מי השתייה בבית.
בלוג
יצירת קשר מהיר עם מומחה
מחפשים ציוד גינון? מתעניינים במערכת השקיה או בכל נושא אחר? מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם:
בניית אתרים - ארטוויז'ן בע''מ